Update 1 augustus 2021
Ja, en helaas. Het zit er alweer op. Twee weken vakantie is alweer voorbij. Morgen wacht het gewone arbeidsleven weer. Maar ik kijk wel terug op twee mooie weken. Veel gedaan en gezien. Overwegend goed weer gehad en ik kan enkele activiteiten van mijn bucketlijst afvinken.
Ik ga ook deze keer de vakantie in gedeeltes op mijn site zetten. Ik begin met de driedaagse motortour tocht en in de komende weken komen de Flørli trappen, Kjerag en Kristiansand aan de beurt.
Nu kun je over een motortour tocht niet zo heel veel vertellen. Ik heb, afgezien van een bezoek aan een oud collega, alleen maar gereden. In totaal 1360 kilometer in drie dagen. Dat was ruim voldoende. Als je hier 300 tot 350 kilometer in een dag rijdt dan heb je al een flinke dag gehad. Ik zit hier al over de 400 kilometer en heb dus enkele lange dagen op de motor gehad. Gelukkig kan ik uren op mijn motor zitten zonder dat het mij begint te vervelen. De tijd vliegt altijd voorbij als ik door Noorwegen rij.
De eerste dag ben ik via Odda, naar Voss gereden. Vandaar uit via de F569 naar de E39 gereden. De F569 was wel een erg smalle weg. Normaal gesproken kan ik, als ik op de motor rij, gewoon door rijden al mij een auto tegemoet komt. Deze weg was echter zo smal dat dat af en toe niet op ging. Met als toppunt dat ik midden in een donkere tunnel stil kwam te staan en de auto voor mij een stuk achteruit moest rijden. Zodat ik er bij een wat breder stuk langs kon.
Na de veerboot van Oppedal naar Lavik te hebben genomen ben ik via de 57 en 609 naar Holmedal gereden. Daar bijgepraat met een oud collega die ook zo vriendelijk was om me een overnachting aan te bieden. Aangezien de regen op dat moment ongeveer horizontaal voor de ramen langsging heb ik dankbaar ja gezegd tegen dat aanbod. Om in dit weer de tent op te gaan zetten was niet zo’n heel aanlokkelijke gedachte.
Hier onder een paar plaatjes van de eerste dag.
De tweede dag ben ik via de 57 naar Førde gereden. Vandaar uit verder over de E39 via Årdal naar Skei. Vandaar uit over de 5 naar Sogndal. Hier begon ook eindelijk het weer wat beter te worden. Van regen op de eerste dag, naar regenbuien op de morgen van de tweede dag naar droog weer later op de tweede dag. Van Sogndal ging de tocht verder via E16 naar Fargenes. Vervolgens via de 51 naar Gol om tenslotte via de 7 op de camping in Flå te overnachten. Hier kwam ik er ook achter dat ik verkeerd gereden was. In plaats van Gol over de 7 richting Geilo te rijden was ik over de 7 richting Hønefoss gereden. Foutje in de route beschrijving. Gelukkig was ik maar een half uurtje verkeerd gereden.
Ik heb deze keer veel foto’s gemaakt met mijn telefoon. Dat bleek achteraf veel gemakkelijker. Als ik de camera wil gebruiken dan moet ik die uit de tanktas halen en uit de cameratas. Dan moeten de handschoenen uit, tanktas los en als je de foto’s genomen hebt dan moet je alles weer inpakken. Nogal omslachtig. Nu heb ik de telefoon onder de tanktashoes gestopt en hoe ik alleen maar mijn rechterhandschoen uit te doen om een foto te kunnen maken. Vandaar dat ik deze keer veel foto’s heb van mijn tocht. Meestal stop ik als ik een goede mooie plek zie. Maar als je me vraagt waar dat precies was weet ik dat niet altijd meer. Ergens langs de route. Dat is wel zeker.
Hier onder wat plaatjes van de tweede dag.
De derde dag ging het weer huiswaarts. Eerste een half uurtje terug naar Gol om vervolgens via Geilo over de 40 via Rødberg naar Veggli te rijden. Hier via een half verharde weg richting Austbygde gereden. Om daarna via Rjukan, Rauland en de E134 naar Røldal te rijden. Hier via de 520 naar Sauda getoerd en vandaar uit via Vikedal en Sandeid naar huis.
Hier onder wat plaatjes van de derde dag.
En dat was tevens het eerste gedeelte van mijn vakantie. In de volgende update komt er zeker wat meer gewoon nieuws en natuurlijk wat foto’s van het tweede deel van mijn vakantie. Nu ga ik deze update even op de site zetten en daarna ga ik nog wat genieten van het mooie weer hier.
Oftewel dat was hem weer voor deze keer. Tot de volgende keer maar weer.